09 januari 2008

Nakna brudar? Nej tack!

Jag står för rubriken, faktiskt. Till 100%!

Ja, det vill säga inte i alla situationer. I sängkammaren, på TV, på skivomslag, i snabbköpet, på spårvagnen, baksidan av corn flakespaketet...alla de där vanliga situationerna, där ser jag ju gärna avklädda kvinnor. Bara trevligt med lite sammet för ögonen.

Men ett ställe är fredat från oskylda behag - kalendern! Man måste kunna ta reda på att 'imorgon är det föräldramöte och Holger har namnsdag' utan att gripas av köttsligt begär på kuppen.

Därför var det med stor tillfredsställelse jag såg att nedanstående kalender togs i bruk i vårt hem. (Klicka för större bild)

Åtminstone blir inte jag pilsk av denna kalender, men jag kan ju inte tala för min sambo.

Bilderna är stämningsfyllda, exempelvis
  • Råoljemotor från 1930-talet
  • Rävar på Svegs Bilskrot
  • Brobygge i Tännäs
Intressant.se

Inga kommentarer: